Online Marketing | Stedendriehoek

Stedendriehoek Online Marketing maar eerst meer deze stad.

Stedendriehoek (gemeenschappelijk orgaan), samenwerkingsverband tussen 7 gemeentes rond Apeldoorn, Deventer en Zutphen.
De Stedendriehoek is ook een super gebied om jouw bedrijf te vestigen.

Infrastructuur

De regio wordt ruimtelijk gezien gevormd door het Veluwemassief, de Veluweflank, de IJsselvallei en de Graafschap. De A1 (Deventer-Amersfoort) en de A50 (Arnhem-Zwolle) vormen de belangrijkste verkeersaders. De aanwezigheid van de A1 zorgt voor internationale ontsluiting en bereikbaarheid van het gebied ten opzichte van zowel de Randstad als van Oost-Europa.

Omgeving

De regio wordt omsloten door het oostelijk deel van de Randstad, de regio Twente, het knooppunt Arnhem-Nijmegen en het stedelijke netwerk Zwolle-Kampen. Een spoornetwerk zorgt voor goede verbindingen met de rest van Nederland. Het netwerk Apeldoorn-Deventer-Zutphen kenmerkt zich door een sterke stedelijke oriëntatie. De steden hebben zich door de jaren heen richting hun eigen achterland ontwikkeld, waarbij ze ‘met de rug’ naar elkaar toe zijn komen te liggen.

Voordat je begint aan Online Marketing in de Stedendriehoek wat is belangrijk:

1. Dat je weet wat je doel is.
2. Dat je bepaald wat je doelgroep is.
3. Dat je nadenk over wat je te bieden hebt als bedrijf
4. Wat is je marketing budget ?
5. Hoeveel tijd wil je er zelf per week aan besteden.

Als je dit duidelijk hebt maak ik graag met jouw een vrijblijvende afspraak om te kijken wat wij voor jouw Online Marketing kunnen betekenen.

 

Marketing en online marketing voor de ondernemers in MKB en ZZP in de Stedendriehoek

Online marketing voor de kleine ondernemer is hartstikke belangrijk! Als ondernemer ben je je er inmiddels bewust dat het lanceren van een website of facebook pagina slechts het begin is van je zichtbaarheid als bedrijf. Je wil ook wel iets ondernemen op dat vlak, maar de aanbiedingen en termen vliegen je om de oren. Ook de bijbehorende bedragen, het is allemaal niet niks. In dit artikel hoop ik je een beetje leidraad te kunnen geven in wat je als kleine ondernemer kan doen om je zichtbaarheid te vergroten. Ik geef je daarom een aantal praktische tips waar je mee aan de slag kan. Daarnaast kan je werken met een verlanglijstje waardoor je op je eigen tempo steeds een stapje extra kan nemen. We gaan er in dit artikel van uit dat je beschikt over een aantal basis ingrediënten zoals een logo en een website.

Tips:

  1. Is het duidelijk waar je website over gaat als je op de homepage staat? Spreekt deze website je aan en waarom? Wat verkoop ik? Wat zou je verbeteren? Maak eens een korte lijst met deze vragen en vraag minimaal 10 personen in je netwerk om deze vragen te beantwoorden in maximaal 5 woorden per antwoord. Als je start, dan ben je vaak geneigd om heel
  2. Online Marketing - Arjan Nales persoonlijke informatie als eerste te delen. Wat je misschien liever wil is dat mensen je website aanleiding vinden om bij je te kopen. Iemand met wat meer afstand, ziet dit vaak helder. Deze informatie is ontzettend waardevol. Laat je niet uit het veld slaan door deze kritiek, blijf bij jezelf.
  3. Richt je sociale media professioneel in en zorg altijd dat de contactgegevens prominent aanwezig zijn. Meld op je pagina’s welke toegevoegde waarde je levert, waar je een ander mee kan helpen.
  4. Schrijf regelmatig stukjes tekst over je vak. Gebruik daarbij het liefst een actueel onderwerp. Plaatst dit artikel op je website en plaats een link op sociale media. Hiermee lok je bezoekers naar je website
  5. SEO en SEA zijn containerbegrippen. Onthoud dat er geen tovermiddel is waardoor je bovenaan staat in Google. SEO is een verzamelnaam voor online marketing. Heel zinvol om met een expert in zee te gaan zodra je een aantal zaken heel duidelijk hebt: Wie is mijn doelgroep, wat wil ik bereiken met mijn website en waar bevind mijn doelgroep zich. Kan je deze v ragen beantwoorden? Dan kan SEO interessant zijn om mee aan de slag te gaan. Zoek iemand die bij je past en duidelijk kan vertellen wat hij of zij voor je doet. Er zijn veel roeptoeters op de markt die beweren HET wondermiddel te hebben, helaas worden hierin veel loze beloftes gemaakt. SEA betekent online adverteren. Dit is vrij kostbaar en vraag je vooraf vooral af wat je er mee wil bereiken.
  6. Zorg dat je gezien wordt als de specialist en niet als de thuisknutselaar. realiseer je dat je echt maar 1 kans hebt op een eerste  indruk. Een professionele uitstraling waar vooraf goed over nagedacht is is onontbeerlijk. Goede foto’s als begeleiding zijn ook heel waardevol en dragen bij aan het maken van die onvergetelijke indruk. Een zelfgemaakt logo is heel persoonlijk maar draagt deze ook het juiste uit?

En als laatste: Maak minimaal een halve dag per week vrij voor je marketing en sales en bovenal….GO!

Een vrijblijvende afspraak met Arjan of 1 van  zijn collega’s.

Nederland | Terwolde | Twello | Interieur Ontwerp Twello | Hoe sta jij in Google