Ja je staat in Google maar weet je ook waarmee en welke pagina het beste scooren?
Je heb een website, social media, blogs, gewone media zoals digitale kranten. Daarmee sta jij als bedrijf ook in Google.
Maar nu is mijn vraag weet jij wel hoe je in google staat en is dat wel de manier waarop je gevonden wilt worden..
Een voorbeeld wat ik je kan geven is toen ik met de organisatie van een kermis in gesprek was over hun vindbaarheid.
Het was weer een nieuw jaar 2019. Ik ging op verzoek van een horeaca ondernemmer er proberen ervoor te zorgen om hoe in google te komen met hun event Kermis 2019.
Toen ik aan de klus begon googelde ik eens op “kermis plaatsnaam” Tot mijn verbazing kwam er eerst een stuk van de krant op nummer 1 met de naam van de zaak met daarin dat er weer ruzie was geweest tijdens het event van 2018. Hallo we leven nu in 2019 en wat moet daar staan ?
Juist dit is nu precies waar het mij om gaat.
Wat kun je er aan doen om wel de juiste 2019 info boven aan te krijgen in Google.
- Zorg voor content- Pagina’s en afbeeldingen die alles vertellen over het event van dit jaar en zorg ervoor dat de pagina de info bevatten zoals je het wilt dat de mensen het zien.
- Zorg dat je ook in socialmedia zichtbaar bent als bedrijf maar ook als persoon. Persoonlijke berichten spreken mensen vaak meer aan.
- Schrijf ook blog over het event
- Laat een line-up zien als deze er is.
- Geef iedere artiest in de lin-up een eigen pagina om je site.
- Claim je vermelding op Google Mijn Bedrijf
- Wees alert op vragen van potentiële klanten
- Beter meten door middel van UTM-tags
- Speciale dagen en openingstijden vermelden in Gioogle
- en nog veel meer (vraag het ons 🙂 )
Dit alles hebben we gedaan met als gevolg dat op de eerste pagina in google alleen maar het nieuws stond wat de horeca ondernemer wilde verspreiden over het komende event.
Meer weten over dit onderwerp en online marketing ?
Maakt een vrijblijvende afspraak om te kijk wat wij voor jouw kunnen betekenen.Terwolde | Twello | Deventer | Apeldoorn | Zutphen | Enschede