Terwolde Online Marketing maar eerst meer over dit dorp.
Terwolde is een dorp in de gemeente Voorst, in de Nederlandse provincie Gelderland. Het dorp ligt aan de linker oever van de IJssel, ongeveer 4 km stroomafwaarts vanaf Deventer. Terwolde telde in 2019 2.230 inwoners, inclusief buitengebieden maar exclusief het naburige De Vecht.Nieuwe pagina
In het centrum van het dorp staat de uit de 14e eeuw stammende Kerk van Terwolde, die tot de Reformatie was gewijd aan de heiligen Cosmas en Damianus. Bij een restauratie in de jaren 1990 is een groot aantal muurschilderingen blootgelegd die gemaakt zijn tussen ca. 1490 en ca. 1540.
Het dorp kent een actief verenigingsleven. Zo zijn er de vereniging Dorpsbelangen, een sportvisvereniging, een sportclub, een autocrossclub, een actieve afdeling van Jong Gelre, twee koren (Inspiration en Eendracht), een muziekvereniging, buurt- en speeltuinverenigingen en een dartclub.
In het centrum van het dorp, in het gebouw waar vroeger de dorpsschool was gevestigd, vindt nu het dorpshuis een onderkomen. Ook zijn er diverse faciliteiten; winkels waaronder een supermarkt, snackbar, medisch centrum en een kleine bibliotheek. Aan de rand van het dorp, bij de buurtschap De Wijk staat korenmolen de Ooievaar. Op 31 augustus 2015 brandde de nog volop in bedrijf zijnde maalinrichting als gevolg van blikseminslag vrijwel volledig af. De herbouw van het monument kwam in mei 2018 gereed.
Marketing en online marketing voor de ondernemers (zzp) in Terwolde
Online marketing voor de kleine ondernemer is hartstikke belangrijk! Als ondernemer ben je je er inmiddels bewust dat het lanceren van een website of facebook pagina slechts het begin is van je zichtbaarheid als bedrijf. Je wil ook wel iets ondernemen op dat vlak, maar de aanbiedingen en termen vliegen je om de oren. Ook de bijbehorende bedragen, het is allemaal niet niks. In dit artikel hoop ik je een beetje leidraad te kunnen geven in wat je als kleine ondernemer kan doen om je zichtbaarheid te vergroten. Ik geef je daarom een aantal praktische tips waar je mee aan de slag kan. Daarnaast kan je werken met een verlanglijstje waardoor je op je eigen tempo steeds een stapje extra kan nemen. We gaan er in dit artikel van uit dat je beschikt over een aantal basis ingrediënten zoals een logo en een website.
Tips:
- Is het duidelijk waar je website over gaat als je op de homepage staat? Spreekt deze website je aan en waarom? Wat verkoop ik? Wat zou je verbeteren? Maak eens een korte lijst met deze vragen en vraag minimaal 10 personen in je netwerk om deze vragen te beantwoorden in maximaal 5 woorden per antwoord. Als je start, dan ben je vaak geneigd om heel persoonlijke informatie als eerste te delen. Wat je misschien liever wil is dat mensen je website aanleiding vinden om bij je te kopen. Iemand met wat meer afstand, ziet dit vaak helder. Deze informatie is ontzettend waardevol. Laat je niet uit het veld slaan door deze kritiek, blijf bij jezelf.
- Richt je sociale media professioneel in en zorg altijd dat de contactgegevens prominent aanwezig zijn. Meld op je pagina’s welke toegevoegde waarde je levert, waar je een ander mee kan helpen.
- Schrijf regelmatig stukjes tekst over je vak. Gebruik daarbij het liefst een actueel onderwerp. Plaatst dit artikel op je website en plaats een link op sociale media. Hiermee lok je bezoekers naar je website
- SEO en SEA zijn containerbegrippen. Onthoud dat er geen tovermiddel is waardoor je bovenaan staat in Google. SEO is een verzamelnaam voor online marketing. Heel zinvol om met een expert in zee te gaan zodra je een aantal zaken heel duidelijk hebt: Wie is mijn doelgroep, wat wil ik bereiken met mijn website en waar bevind mijn doelgroep zich. Kan je deze v ragen beantwoorden? Dan kan SEO interessant zijn om mee aan de slag te gaan. Zoek iemand die bij je past en duidelijk kan vertellen wat hij of zij voor je doet. Er zijn veel roeptoeters op de markt die beweren HET wondermiddel te hebben, helaas worden hierin veel loze beloftes gemaakt. SEA betekent online adverteren. Dit is vrij kostbaar en vraag je vooraf vooral af wat je er mee wil bereiken.
- Zorg dat je gezien wordt als de specialist en niet als de thuisknutselaar. realiseer je dat je echt maar 1 kans hebt op een eerste indruk. Een professionele uitstraling waar vooraf goed over nagedacht is is onontbeerlijk. Goede foto’s als begeleiding zijn ook heel waardevol en dragen bij aan het maken van die onvergetelijke indruk. Een zelfgemaakt logo is heel persoonlijk maar draagt deze ook het juiste uit?
En als laatste: Maak minimaal een halve dag per week vrij voor je marketing en sales en bovenal….GO!
Een vrijblijvende afspraak met Arjan of 1 van zijn collega’s.